me as who I am

dalam hidup, xsemuanyer indah..
dalam suka, xsemuanyer bermakna..
dalam riang, xsemuanyer senang..
yang pasti, live your life fantastically

October 25, 2010

wo you hui ja!!!!

selamat ari isnin semua..nie kalo Kedah skang nie, msti aku da wat catwalk kat Pasar Hari Isnin dah nie..huhu..wo you hui ja!!


skang nieh mood nak balik rumah memang menbara-bara dalam ati aku, bagaikn bara-bara api barbeque FC2 sem lepas..walhalnyer, mggu depan da nak exam, satu habuk pon xbca g aku nieh, nk jwab exam menda..mggu nieh da study week tapi aku dah start study dah..study FB ngn study Youtube, download-mendownload..

kalo zman aku muda2 dlu, study week nieh la pling meriah skali. memang sesekor pulun baca buku Bio ngn Fizik xketinggalan Kimia yang mcam ensaiklopedia..tpi tuh zman muda2. skang da tua.nak tambah ilmu pon mlas, rsa mcm da tau semua..

tpi xper, jgn pikir study g. skang citer sal nak balik umah dlu. ckap psal umah, teringat la kenangan manis sbgai budak hingusan msa kecik2 dlu. memang manis dri lollipop n cotton candy..aku citer satu benda dlu k..nnt aku rjin citer sal benda len plak..

msa aku kecik dlu, sesi berada di umah bersama mak yang paling aku suka ialah sesi berkaraoke..memang excited gegiler. tpi bkan la karok lagu DBSK ke, SUJU ke xpon diki2 brat( sepatutnye dikir timur kan= KELANTAN). mak aku dlu dia suka lagu2 tradisional jer. terpaksa r aku ngn adik aku menadah telinga dengar dia nyanyi..xper r yang tuh..

yang xbestnyer, kitorang sekali diheret sama. memang berat mulut aku nak keluar satu2 ayat dlam lagu tuh..bkan takat menyanyi, siap wat gaya g. memang la dance lagu2 gituh xcomplex cam lagu Lucifer Shinee tapi malu kot nak wat..walopun aku kecik g tpi pride aku tinggi tau. xmacho r wat gaya bebudak..tpi demi mak aku yg ska wat perangai cam bebudak, aku layan jer..baikkan aku??

lagu yang paling aku xbleh lupa lagu 10 Budak Itam. xtau r bebudak skang tau ke x lagu tuh tpi msa aku muda2 dlu, lirik dia hujung lidah jer..sebab slalu kena nyanyi..lirik dia dah r panjang, byangkan la ko cerita psal adik beradik ko dri anak first sampai anak yang kesepuluh, macam hikayat dah..jap aku bagi lirik sekali, bleh r praktis nyanyi pasnie..kalo nk lagu download r sendiri..

Sepuluh Budak Hitam

Sepuluh budak hitam
Main tepi jalan
Satu kenalah langgar
Budak hitam tinggal sembilan


Sembilan budak hitam
Main di atas papan
Satu sudahlah jatuh
Budak hitam tinggal lapan

Lapan budak hitam
makan sangat gelojoh
Satu senak perutnya
kini tinggal tujuh

Tujuh budak
main pula tanam-tanam
Satu sudah lemas
tinggallah enam hey...


Enam budak hitam
Makan buah kurma
Satu tertelan biji
Budak hitam tinggallah lima


Lima budak hitam
Main lompat-lompat
Satu patah kakinya
Budak hitam tinggallah empat

Empat budak hitam
Main biji saga
Satu termasuk di hidungnya
Budak hitam tinggallah tiga


Tiga budak hitam
Usik orang tua
Satu kena belangkung
Budak hitam tinggallah dua


Dua budak hitam
main pula lempar batu
Satu jenduh kepalanya
kini tinggal satu

Satu budak hitam
sangat pula susah hati
Dia tak mahu makan
lalu mati hey...
Hey budak hitam... budak hitam... budak hitam


Haha..lawak kan lagu dia??first thing yang aku tanya mak aku pas dengar lagu nie “Mama, kenapa bebudak itam tuh cepat mati sangat, kena batu pon bleh mati”..haha..jendul2..adik aku plak “Mama, Siva (kawan dia) tuh budak itam ka?”..lagi bangang dari aku..memang speechless mak aku masa tuh..xsangka otak anak-anak dia cepat develop..


bila teringat balik semua nieh, memang rsa cm nak jdik bbebudak hingusan balik, walopun zaman kecomelan aku perit..


selain lagu, ma aku pon ska bersajak dlam umah..memang minat satera betol mak aku. patot anak dia terpaksa kerah kepala otak pikir jawapan ES..sajak nie memang aku xingat sangat, ingat depan2 jer..mak aku tengok dalam TV1 rsanyer sajak nieh, ada seorang budak pompuan comel bca, memang comel sesangat suara dia..


sya ada ibu,
ibu sya satu,
tpi pesanannyer..beribu-ribu..


aku ingt 3 ayat jer yang depan2 tuh..nak baca nie pon kena ada tonenyer, xbleh pakai bantai jer..nak tau tone, bagi CoolBlog Honey Dew kat aku bru aku bca kat korang..kehkeh..xder benda free kat dunia nieh der..


kengkadang aku pon heran kenapa mak aku suka wat benda2 cmnieh. aku tengok maklong aku xder pon dia deklamasi sajak depan sepupu aku..pelik2..tpi nak wat guane, layan jer..dah mak aku..maybe sebab pangai dia cam bebudak la aku selesa citer semua benda kat dia and senang jer nak ikot ckap dia..mama saya is THE BEST..EVER!!


dah siap entry nieh, rsa nak balik umah tuh lagi membuak-buak..tpi bila teringat pesanan mak aku minggu lepas “ Kak ada fail sem nieh, balik kampong kawen teros”..huhu..seram jer aku nak balik umah..

No comments:

Post a Comment