me as who I am

dalam hidup, xsemuanyer indah..
dalam suka, xsemuanyer bermakna..
dalam riang, xsemuanyer senang..
yang pasti, live your life fantastically

July 13, 2010

DIE HARD FAN..part 2




assalamualaikum n slam satu Mlaysia..kita sambung balik part yang lepas..okeh???

mengikut firasat aku yang masih boleh dipercayai kesahihannya, semalam aku stop kat no 4=UKISS..

kali nie aku tayang skali gambar diorang..
macam biasa n selalu..ensem2 semua..nie kalo xsilap cover untuk 'Man Man Hani'..nmpak ganas tapi comel siot!!

proceed to no.5..aku pilih BEAST!!!ganas gitu nama tpi xla seganas mana pon..

UKISS ngan BEAST nie lebih kurang sebaya la..kalo orang kedah, kami kata segagan..kalo belah2 kelantan..'sek2 mu' kalo xsilap aku..

xper, nnt aku rujuk 'mole' balik k..

nie gamba BEAST..tgok la..harimau ada, kuda belang ada, kangaroo pon ada..beast la kan!!
okek..aku cop no 1 dari kiri ngan no 2 dari kanan..nama???belum bekenalan g..aku busy sgat!!

yang terakhir ataupon setan yang penghabisan( Seniman Bujang Lapok: Ahmad Nisfu) yang aku agak minat..bak kata orang so-so la..2pm!!!junior kepada Wonder Girls..

bagi peminat 2pm mcm kawan aku sorang tuh, SidiOmarAlfoadi mmg kemaruk giler ngan 2pm..style la, ensem la, 'tough' la..dan sebagainya yang mau makan 3 bulan kalo nak list..



aku nie bukan la xminat tapi kurang berminat ke arah 'macho' nieh..well, aku kan da 'macho'..

ok sheila..stop perasan!!!

imej 2pm nieh lain sket dari kumpulan lain..diorang walopun baru 'debut' da bawak imej 'macho' gituh..mna sesuwai ngan jiwa remaja aku..

aku review sket imej2 boyband korea nieh..mengikut 'observation' and 'analysis' aku la..

kalo Super Junior, diorang 'debut' ngan imej comel2, sweet2 gituh..baju kaler pink, bibir pink, rambut ikat cam budak pompuan g tadika..bak kata aku, memang comel sesangat la!!

tapi bila diorang da masok fourth album, terus 'macho' on the spot!!smpai aku xkenal ryeo wook aku..macho sangat!!peminat diorang pon ok je ngan imej baru tuh..da peminat kan!!

cmtu gak ngn SHINee..satu syarikat ngan SUJU..

tapi yang peliknya ngan SHINee, imej diorang macam pelangi..baju kaler kuning, seluar kaler hijau, mai tang kasut kaler 'purple'..memang pelik bebenor!!!

BEAST ngan UKISS imej lebih kurang sama..ganas+macho+sweet gituh..tpi diorang tak tayang badan macam 2pm..setakat nieh tertutup g kot kecuali sorang dua yang da melayang baju..

setakat tuh je la ye review aku..

aku tulis post nieh bukan apa..aku memang tak puas hati sket la ngan artis-artis Malaysia nieh..kalo artis korea boleh menyanyi, menari, berlakon dalam 1 masa, kenapa kita tak boleh??

bukannya aku nak menggalakkan bidang hiburan ke apa, cuma bagi aku daripada kita dok bersaing sekali dalam bidang hiburan yang 'lagha' ngan artis luar, kan bagos kalo kita mantapkan industri nasyid kita???

sebarkan Islam dengan cara yang boleh diterima semua orang..!!

aku pon bukannya baik sangat pon, just macam rasa hina pon ada tengok artis-artis perempuan pakai baju dedah sini-sana, terbelah tak ketahuan hala..tak takot mati ke apa??

apa pun, masing-masing ada akal..pikirlah yang baik yang buruk..!!


No comments:

Post a Comment